Úvodní stránka



Nápověda / Často kladené dotazy

Časté dotazy / Nápověda pro obchodní zástupce ČMSS


  1. Co dělat při ztrátě hesla?
    Pokud si nepamatujete heslo do Vaší emailové schránky, kontaktujte pracovníky Odbytu:
    tel.: 225 222 785, 225 222 829, 225 222 839 nebo 225 222 834. Připravte si prosím ČPÚ a T-PIN.

  2. Jaké je správné nastavení účtu elektronické pošty?
    Server příchozí pošty:
    pop3.cmss-oz.cz port 995 zabezpečení SSL
    imap.cmss-oz.cz port 993 zabezpečení SSL
    Server odchozí pošty: smtp.cmss-oz.cz port 465 zabezpečení SSL

    Uživatelské jméno: celá emailová adresa (např. pavel.novak@cmss-oz.cz)
    Heslo: Vaše heslo
    Nutno mít zaškrtnutou volbu Server odchozí pošty požaduje ověření

    Podrobné návody pro nastavení účtu ve třech nejpoužívanějších poštovních programech naleznete v sekci Nastavení mailových schránek.

  3. Co dělat, když máte plnou emailovou schránku?
    Obsah schránky můžete promazat přes webové rozhraní Webmail. Po promázání si zkontrolujte, zda-li máte koš prázdný. Přístup do webmailu je popsán na stránce Webmail.

  4. Nejde vám odesílat pošta?
    Zkontrolujte, zda máte správně nastavenou adresu odchozího serveru smtp.cmss-oz.cz. Dále je nutné mít zaškrtnutou volbu Server odchozí pošty požaduje ověření. Detailní postup je k dispozici v sekci Nastavení mailových schránek.

    Někteří poskytovatelé internetu ISP blokují odchozí spojení na portu 25 (SMTP) a přesměrují jej na svůj SMTP server. Je to poměrně násilný způsob, nicméně někteří ISP toto nezřídka kdy dělají. V těchto situacích nebude spojení ani přes správné nastavení fungovat. Tuto informaci Vám poskytne Váš ISP.

  5. Nejde Vám přijímat pošta?
    V nastavení účtu elektronické pošty je potřeba zkontrolovat adresu serveru příchozí pošty, která by měla být pop3.cmss-oz.cz.

  6. Při pokusu o stažení elektronické pošty se mi stále zobrazuje okno s přihlašovacími údaji a nejde mi stáhnout pošta. Co mám dělat?

    Zkontrolujte, zda máte správně vyplněné Uživatelské jméno. Je nutné vyplnit celou mailovou adresu (včetně @cmss-oz.cz). Další příčinou neúspěšného přihlášení může být špatné heslo. Heslo můžete ověřit telefonicky na centrále ČMSS, oddělení odbytu.

  7. Nepřisel mi email a odesílateli se nevrátila žádná chybová zpráva.
    Čím by to mohlo být?

    Emailová zpráva mohla být zablokovaná na antivirové/antispamové bráně. Vyzvednout si ji můžete ve své karanténě, více se dozvíte v sekci SPAM.

  8. Outlook Express 6 hlásí chybu 0x800c0133

    Pravděpodobně došlo k problému souvisejícímu s omezením velikosti schránky pro POP3/IMAP na 2 GB, který se vyskytuje u programů Outlook Express [KB903095] a Office Outlook do verze 2007 [KB830336]. Chybě se dá předejít pravidelným tříděním pošty do více schránek (problém se týká i složek s odeslanou poštou, i ty je potřeba třídit).

    Postupujte podle tohoto návodu:

    1. Nezavírejte Outlook!
    2. V levém sloupci klikněte pravým tlačítkem na "Místní složky" ("Local Folders"), vyberte "Nová složka" ("New Folder..."), zadejte nějaké jméno nové složky, například "Temp".
    3. Pokud se stále dostanete do "Doručené pošty" ("Inbox"), přesuňte všechny zprávy z "Inboxu" do nové složky "Temp".
    4. V menu Nástroje -> Možnosti -> Údržba stiskněte tlačítko "Složka úložiště" ("Tools" -> "Options" -> "Maintenance" tab -> "Store Folder") Tak zjistíte, kde je na vašem disku uložen soubor s Doručenou poštou. Zapamatujte si toto umístění.
    5. Ukončete Outlook Express, otevřete si umístění složky a smažte soubor "inbox.dbx".
    6. Znovu spusťte Outlook Express, složka "Doručená pošta" se sama znovu vytvoří. Nyní přesuňte zprávy ze složky Temp zpět do Doručené pošty nebo ještě lépe do několika jiných složek, aby se vám ve složce Doručená pošta nehromadilo příliš mnoho zpráv. Vytváření nových složek bylo popsáno na začátku tohoto návodu.

  9. Mám problém se systémem eLiška. Můžete mi poradit?
    Tento systém bohužel není v naší správě. Kontakt na správce systému eLiška se nachází na url adrese https://eliska.cmss.cz